Zacznij pracę jako konserwator suwnic, wciągników i wciągarek. Zdobądź nowe kwalifikacje z Certo.pl
Termin najbliższego szkolenia: 7-8 + 15 kwiecień 2025
Masz pytania lub potrzebujesz szkolenia dla większej ilości osób?
Porozmawiaj z naszym Konsultantem.
podstawowe informacje o kursie
Urządzenia Transportu Bliskiego (UTB) w tym suwnice mogą być konserwowane przez osoby które przeszły odpowiednie przeszkolenie, posiadły niezbędne wiadomości w zakresie teorii oraz praktyki związane z obsługą i bezpieczeństwem pracy oraz uzyskały pozytywny wynik ze sprawdzenia kwalifikacji podczas egzaminu przeprowadzanego przez oddział terenowy UDT.
Wszystkie tematy szkoleniowe podczas kurs na konserwatora prowadzone są przez praktykujących operatorów, mechaników, konserwatorów i elektryków, którzy na bieżąco śledzą zmieniające się wymogi i ustawy związane z Urzędem Dozoru Technicznego i konserwacją UTB. Dzięki tak szeroko rozbudowanej kadrze zajęcia dostarczają wymaganej wiedzy do podjęcia pracy na stanowisku konserwatora UDT i zdania niezbędnego egzaminu przez komisją UDT.
Kurs ma na celu teoretyczne przygotowanie do uzyskana kwalifikacji konserwatora suwnic, wciągników oraz wciągarek. Szkolenie na konserwatora adresowane jest do operatorów suwnic, mechaników, elektryków, a także pasjonatów budowy maszyn z zacięciem do napraw i serwis różnego rodzaj urządzeń technicznych.
Oferujemy ciekawe i obszerne wykłady teoretyczne, filmy instruktażowe, prezentacje multimedialne zawierające podstawy prawne i nowelizacje przepisów związanych z konserwacją i urządzeniami transportu bliskiego oraz zasadami BHP.
Sprawdź co wyróżnia ten kurs UDT spośród innych kursów.
Nauka przez praktykę! W kompleksowy sposób poznasz parametry techniczne, schematy hydrauliczne i elektryczne oraz zabezpieczenia urządzeń.
Poznaj wytyczne UDT z zakresu procedur konserwacyjnych, diagnostyki maszyn oraz prowadzenia niezbędnej dokumentacji takiej jak m.in. dziennik konserwacji.
Instruktorem podczas zajęć praktycznych jest inżynier z 12-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu obsługi i konserwacji.
Zaświadczenie kwalifikacyjne do konserwacji to jedyny, oficjalny państwowy dokument upoważniajacy do zawodu konserwatora urządzeń transportu bliskiego.
Szkolenie obejmuje dwa dni szkolenia online w zakresie teorii oraz jeden dzień praktyczny, zapewniając wygodę nauki i bezpośredni kontakt z trenerem.
Zgłoszenie na egzamin? Zajmiemy się formalnościami, wypełnimy wszystkie wnioski wymagane do egzaminu. Skorzystaj z naszego doświadczenia.
Urząd Dozoru Technicznego to państwowa instytucja, której celem jest kontrola bezpieczeństwa oraz zapewnienie prawidłowego działania urządzeń i instalacji technicznych, podlegających nadzorowi technicznemu.
Działania Urzędu Dozoru Technicznego (UDT) reguluje ustawa o dozorze technicznym z dnia 21.12.2000 r. POBIERZ: Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym
Sprawdź jakie certyfikaty otrzymasz po zdaniu egzaminu UDT
Uprawnienie wydawane przez Urząd Dozoru Technicznego ma na celu potwierdzenie znajomości warunków technicznych dozoru technicznego, obowiązujących przepisów prawnych oraz norm, a także potwierdzenie umiejętności praktycznych wykonywania czynności w obrębie obsługi lub konserwacji urządzeń podlegających dozorowi technicznemu.
Przeczytaj krótką instrukcję w jaki sposób przejść szkolenie.
Uzyskaj informację o szkoleniu.
Ustal z konsultantem dogodny i możliwy termin szkolenia.
Zgłoś się na szkolenie w wybranym terminie.
Zapisz się na szkolenie w dostępnym terminie.
Kliknij aby rozwinąć
1. Podstawowe przepisy dotyczące UDT oraz jednostek specjalizowanych.
1.1. Podstawowe przepisy i akty prawne związane z działaniem Urzędu Dozoru Technicznego.
1.2. Kluczowe pojęcia, takie jak: dozór techniczny, urządzenie transportu bliskiego, dźwignica itp.
1.3. Urządzenia i instalacje podlegające dozorowi technicznemu.
1.4. Wyjątki i odstępstwa dotyczące urządzeń podlegających dozorowi technicznemu.
1.5. Jednostki odpowiedzialne za sprawowanie dozoru technicznego.
1.6. Formy dozoru technicznego oraz rodzaje badań.
1.7. Rola i obowiązki Urzędu Dozoru Technicznego.
1.8. Inspektor – prawa i obowiązki.
1.9. Zasady prowadzenia kontroli i inspekcji.
1.10. Wymagania dotyczące dokumentacji.
1.11. Resurs urządzenia transportu bliskiego.
1.12. Procedura dopuszczenia UTB do eksploatacji.
1.13. Procedura wstrzymania eksploatacji UTB.
1.14. Obowiązki eksploatującego urządzenia techniczne.
1.15. Obowiązki i prawa konserwatora UTB.
1.16. Dziennik konserwacji – zasady prowadzenia.
1.17. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów.
1.18. Kwalifikacje operatorów i podstawowe obowiązki.
1.19. Omówienie istotnych zmian wprowadzonych w poprzednich latach.
Część I – Czytanie rysunku technicznego.
1.1. Wprowadzenie do rysunku technicznego.
1.2. Schematy i uproszczenia rysunkowe w budowie maszyn.
1.1. Toleracje i pasowania na rysunkach technicznych
1.2. Połączenia śrubowe i zasady pomiarów gwintów.
1.1. Połączenia wpustowe i kołkowe.
1.1. Połączenia spawane i nitowane.
Część II – Napędy i sterowanie elektryczne.
2.1. Podstawowe symbole elektryczne.
2.2. Styczniki oraz przekaźniki.
2.3. Schematy elektryczne.
2.4. Ochrona przeciwporażeniowa.
Część III – Napędy i sterowanie mechaniczne.
3.1. Podstawowe symbole napędów mechanicznych.
3.2. Podstawowe symbole napędów sensorycznych
3.3. Napędy aparatów – funkcje oraz podstawowe symbole.
3.4. Zabezpieczenia elektryczne na schematach elektrycznych.
Część IV – Napędy i sterowanie hydrauliczne oraz pneumatyczne.
4.1. Podstawowe symbole napędów hydraulicznych / pneumatycznych.
4.2. Symbole elementów sterujących kierunkiem, natężeniem, ciśnieniem przepływu (zawory hydauliczne).
4.3. Rozdzielacz i jego funkcje w układzie hydraulicznym.
4.4. Analiza schematu hydaulicznego.
Część I – Zasady bezpiecznej eksploatacji suwnic.
1.1. Podstawowe obowiązki operatorów UTB.
1.2. Obowiązki konserwatora podczas czynności konserwacyjnych suwnicy.
Część II. Budowa suwnic, wciągników, wciągarek.
2.1. Budowa konstrukcji nośnej suwnicy.
2.1.1. Podstawowe rozwiązania konstrukcyjne oraz podział suwnic.
2.1.2. Suwnice sterowane z poziomu roboczego.
2.1.3. Suwnice sterowane z kabiny.
2.2. Mechanizm jazdy suwnicy.
2.2.1. Schemat mechanizmu jazdy suwnicy.
2.2.2. Czołownice.
2.2.3. Silniki napędowe.
2.2.4. Odboje i zderzaki.
2.2.5. Koła jezdne.
2.2.6. Szyny jezdne.
2.3. Mechanizm jazdy wózka suwnicy.
2.3.1. Schemat mechanizmu jazdy wózka.
2.3.2. Wózek suwnicy.
2.4. Układ podnoszenia suwnicy.
2.4.1. Schemat układu podnoszenia.
2.4.2. Sprzęgła stosowane w suwnicach.
2.4.3. Bębny linowe oraz bębny łańcuchowe.
2.4.3.1. Pomiar rowków bębna i kryteria zużycia.
2.5. Cięgna nośne suwnic.
2.5.1. Liny nośne.
2.5.2. Łańcuchy nośne.
2.5.3. Kryteria zużycia dla lin oraz łańcuchów.
2.5.4. Zasady pomiarów lin oraz łańcuchów.
2.5.5. Typowe objawy zużycia liny oraz łańcucha.
2.5.6. Zblocza suwnic.
2.6. Instalacja elektryczna suwnic.
2.6.1. Systemy zasilania suwnic.
2.6.2. Schemat elektryczny suwnicy.
2.6.3. Elementy instalacji elektrycznej suwnicy.
2.6.4. Silniki elektryczne stosowane w suwnicach.
2.7. Hamulce suwnic.
2.7.1. Budowa hamulca i luzownika.
2.7.2. Procedura sprawdzenia hamulca suwnicy.
2.8. Urządzenia zabezpieczające, sterownicze i sygnalizacyjne suwnic.
2.8.1. Zabezpieczenia elektryczne w budowie suwnic.
2.8.2. Zabezpieczenia przeciw zukosowaniu się suwnicy.
2.8.3. Zabezpieczenia przeciwwiatrowe suwnic.
2.8.4. Urządzenia sterownice.
2.8.5. Blokada zerowa suwnicy.
2.8.6. Sygnalizacja ostrzegawcza suwnic.
2.9. Kabina suwnicy.
2.9.1. Przyrządy sterownicze.
Część III. Czynności konserwacyjne przy suwnicach.
3.1. Przegląd konserwacyjny suwnicy.
3.2. Zużycie eksploatacyjne i wymiana części.
3.3. Kryteria zużycia i praktyczne pomiary (zajęcia praktyczne).
3.3.1. Pomiar zużycia liny nośnej.
3.3.2. Pomiar zużycia łańcuchów.
3.3.3. Pomiar zużycia kół suwnicy.
3.3.4. Pomiar zużycia haka suwnicy.
3.4. Obsługa eksploatacyjna codzienna OTC, okresowa OTO, sezonowa OTS.
3.5. Typowe usterki występujące w suwnicach.
Dowiedz się więcej o szkoleniu
Potrzebujesz więcej informacji o naszych szkoleniach?
Zdecydowanie polecamy ośrodki z wieloletnim doświadczeniem praktycznym, zatrudniające doświadczonych mechaników oraz inżynierów, np. Certo.pl. Taki zaawansowany kurs pozwala na zdobycie obszernej wiedzy teoretycznej oraz praktycznej, niezbędnej do podejścia i pozytywnego zaliczenia egzaminu UDT na konserwatora wózków jezdniowych podnośnikowych.
Tak, istnieje możliwość wysyłki uprawnień za granicę. Jest to osobny produkt dostępny w naszym sklepie, który należy opłacić. Aby zakupić wysyłkę uprawnień za granicę, prosimy o wybór odpowiedniego wariantu w karcie produktu. Link do przesyłki za granicę.
Szkolenie trwa 3 dni. W ciągu pierwszych dwóch dni uczestnicy zapoznają się z częścią teoretyczną, natomiast trzeci dzień poświęcony jest na zajęcia praktyczne. Egzamin przeprowadzany jest w innym terminie w jednostce UDT.
Całkowity koszt szkolenia podany jest na karcie produktu.
Cena za szkolenia grupowe dla firm zależy od ilości zgłoszonych osób i długości szkolenia. Skontaktuj się z naszym doradcą klienta i uzyskaj atrakcyjną ofertę.
Kandydaci powinni spełniać następujące warunki:
Szkolenie organizowane jest w:
Szkolenie realizowane jest na poziomie podstawowym.
Liczne atesty, certyfikaty jakości oraz innowacyjne programy szkoleń gwarantują wysoką zdawalność oraz rozpoznawalność uzyskanych certyfikatów na terenie całej Unii Europejskiej.
Dołącz do nas, dołącz do najlepszych!
Dołącz do specjalizowanej grupy tematycznej i wymieniaj opinie ze specjalistami w branży lub obserwuj nasze posty i wydarzenia na facebook.
Potrzebujesz dedykowanego szkolenia lub kursu?
Stworzymy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.